Dreamgirls.Grimaldis.Lucia:)

WOW... Vilken höjdar musikal!!!



Torsdag, hade jag balett på morgonen då läraren berättade om rushtickets till musikalen Dreamgirls!
Så jag o bella tog snabba steg till tunnelbanan och åkte upp till Harlem till teatern Apollo o fick biljetter för $40
(280kr) super billigt för broadwaybiljetter!!!

Tog snabbt tunnelbanan tbx till skolan för att ta min favvo klass, hiphop med Kelly Peters=D sen var det hem, duscha och upp till MUSIKALEN!!

Vilken musikal!!! Hur härlig som helst och vilka röster de hade, helt fantastiskt!Önskade att jag kunde filmat en sång så ni alla kunde hört men det får man ju icke..
Det var även kul att se den för Shane Sparks (koreografen som vi hade en lektion) han har gjort alla koreografier till Dreamgirls!

Bella.Jill.Lena(Jills mamma).Niko

 

Eftersom jag varit sjuk sen i söndags till typ onsdag har jag varit hemma några dagar o inte kunnat dansa, så har lite klasser att ta igen denna vecka! Men 6 av 12 klasser har jag iaf orkat med!
Fredag var vi på den gamla kända Pizzerian GRIMALDIS i Brooklyn för att Lena (jills mamma) skulle få smaka på deras goda pizza!Mys Mys!

hihihih MUMS...

Kallt kallt kallt har det börjat bli i New York, igår 5minus, låter kanske inte så kallt men det blåser så kalla vindar!Brrrr...Tur man hunnit köpa vinterjacka:)Vädret har ändrats så fort för ca en vecka sedan kunde man gå i tjocktröja på kvällarna o nu krävs både vinter jacka, mössa o vantar!



12December (nästan LUCIA)

Lördag, dagen innan Lucia gick vi till en kyrka precis bredvid Central Park för att titta på ett Lucia tåg som Svenskakyrkan anordnat. Hur svensk är man inte???hahhahaha
Men det var hur mysigt som helst, långt fint tåg med både stora o små. dock var det mycket barnfamiljer där, så man hörde väl en blandning av "nu tändas tusen juleljus" och vackert barnaskrik! =/ hehe

efter Lucia åkte vi till Alex och Emelie för att laga Taco, wihooo! Skulle egentligen gå på en klubb som skulle ha lite Lucia firande men jag o Bella blev så trötta och eftersom jag måste bli helt kry för att dansa mycket nästa vecka tyckte jag det var skönare att åka hem!Bra val!

Igår söndag, var det show på en liten teater men folk från skolan! Jätte kul att kolla på, alla är SÅ duktiga o man blir så motiverad till att träna träna o bli så mkt bättre!!=D

Några svenska tjejer från förra ISVP-starten, varit här 6månader!
Riktit GRYMMA, titta o njut!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0