VINTER:)

I Onsdags den 2 Dec tändes granen på Rockerfeller Center!! Världens Största Julgran!
Allt i USA är så himla stort, de gör allt till stora "fester". Jag var först tveksam om jag skulle ta mig dit efter dansen eftersom jag hört att där alltid är tusentals folk som trängs för att se på granen. Men inte kan man väl missa det när man nu väl är här så i ÖSregn stod vi där i folkmassorna o trängdes i ca 2timmar innan själva "festen" började!
Trodde det skulle vara någon slags kör som sjöng samtidigt som de tände granen, men icke då!!Utan Artisterna som var där och uppträdde var Aretha Franklin, Alicia Keys, Shakira, Rod Stuart mf=) Hur häftigt som helst!! Sånt här händer nog bara i New York! När alla uppträtt var det nedräkning till att granen tändes!! 10, 9, 8, 7......3, 2, 1

Vilket jubel det blev!!! Och det var faktiskt värt att stå där kall o frusen i ösregn för att få uppleva det:)

När det var slut hade mina vänner Cornelia och Hanna anlänt till New York från Hawaii så självklart gick jag för att möta dem!!där kom de i tights och tjocktröja ikalla ösregnet. tur att de iaf hade shoppat sneakers så de lämnade flippfloppen i resväskan(:hahah Så kul att träffa dem=D de följde med en stund hem till mig sen begav de sig 4gator neråt till sin lägenhet!Hur sjukt är inte det? i hela New York så hamnade vi 4 gator i från varandra!!

Fredag tog jag en heldag i Greenwich village med mina rommies, jätte mysigt att bara gå o kolla i affärer, sätta sig på fik lite då o då o bara njuta!!

Lördag blev det frulle med Corre o Hanna på ett Fik sen begav vi oss till Union square för lite shopping! de fortsatte till times square för musikal o jag dansade och sen blev det inflyttningsfest i harlem hos mina goda vänner Seraina(Schweiz) & Heather (England). Så sjukt fin lgh, helt nybyggd, ingen som bott där förut!där kommer vi nog hänga ofta(:

Söndagen började med en hejdå frulle med Corre o Hanna, lite sorgligt när man just träffat dem men sånt är livet o jag kommer ju hem igen! Därefter blev det Knicks Game(Basket) på Madison Square Garden!!! Wihooo
Matchen var mellan New Yorks Knicks & Jersy Net (de sämsta i ligan)haha
Själva basketen i sig var väl ingen jätte höjdare, eftersom man inte riktigt förstod reglerna men i pauserna var det ju cheerleaders och barn som dansade o uppträdde!Det var väldigt kul!

Jill & Bella:)

När vi kom hem från matchen igår var vi alla så himla trötta så vi tog oss en powernap sen blev det min favvo rätt, som ni alla nog vet TACO!!!wiiijoo
gick till sängs i hyffsad tid eftersom jag tyvärr börjat känna mig krasslig!!

Idag vaknade jag med halsont, dnderförkyld o lite feber, alltså ingen dans för mig idag!!=( utan bara vila o gurgel,gurgel,gurgel med vademekum enligt mamma!!haha
har suttit framför datorn nästan hela dagen o kollat på filmen Narnia, mysigt! Har snackat med mina föräldrar o ska snart prata med Filip=)

Har bestämt mig för att förlänga mitt dans program till Mars!! känner att jag inte riktigt är färdig med dansen här än.. Nu har jag nästan precis kommit in i dansrytmen och lärarna börjar veta vem man är så hade känts lite fel att åka då.. men bokade flygresa hem idag 31jan-15feb kommer jag hem på "semester" till Ystad=P wihooo ska bli så kul o mysigt att få träffa vänner, familj och min Filip!!

Ikväll kommer Jills mamma på besök och ska vara här i en vecka!alltid kul med besök!!fullt hus=D
Det har verkligen börjat bli vinter nu här i New York, kalla vindar och i lördags var det till och med snöblandat regn!! Mysigt när man känner att det närmar sig jul men det krävs att man har kläder för väder annars är det olidligt kallt=P hihih


Nu ska jag vila och dricka en kopp te!!
Puss o kram på er alla


Kommentarer
Postat av: Victoria

Hejsan. Jag är en tjej på 23 år från Falun som har tänkt åka till NYC i mitten av Januari, om jag kommer in på BDC vill säga.

Kanske är underligt att jag frågar dig, men eftersom du går på skolan tänkte jag chansa och se om du svarar. Vet du hur jag kan komma i kontakt med folk som söker roomies, helst någon som kanske går på BDC? Har tänkt gå 3 månaderskursen från Feb-Maj och vill verkligen fixa boendet så man inte står där och inte har någonstans att ta vägen. Vore tacksam för hjälp :) Hur trivs du på skolan och hur är nivåerna?



Hör av dig om du har tid, lust och ork. Skulle vara KANON!

[email protected]



Mvh Victoria

2009-12-08 @ 01:10:16
URL: http://endansareshistoria.blogspot.com
Postat av: Gun och Per

Hej Jonna!

Trevligt att läsa din blogg. Du får verkligen uppleva en massa underbara saker och du verkar trivas med skolan och dansandet. Vi följer med intresse dina fortsatta upplevelser.

God Jul och Gott Nytt År!



Många kramar Gun och Per

2009-12-08 @ 21:01:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0