jippi dansaa..

Hej hopp i galopp!!

Nu sitter jag utanför dörren o skriver eftersom vårt internet fortf inte funkar som det ska.. men på måndag ska någon komma hit o fixa det!!HOPPAS!

Igår hade vi en artist från musikalen Chicago på vår skola som lärde oss deras koreografi till låten "all that jazz" SHIIiit va kul det var!! det är verkligen detta jag skulle vilja hålla på med, öva öva öva dagarna långa inför musikaler och andra dans shower. men det är ju så svårt att komma in i denna branch, bara att jobba på!haha

senare åkte jag o Jill till Soho för lite shopping=) blev en vinterjacka och lite danskläder.
har även bytat telefon och har världens bästa kort nu=) kan ringa obegränsat hem till sverige (dock bara hemtelefoner) och även då här i USA!! så igår pratade jag både med mamma, mormor/morfar och farmor!! Så kul att prata med dem!

Vid halv 8 tog jag en hiphop klass till med Kelly Peters, han är en grym koreograf tar hans klasser 2ggr i veckan!! Igår bad han mig göra dansen helt själv framför alla andra för att han tyckte jag gjorde den så bra=D wiiihooo första gången jag fått göra det här, så nu är jag så GLAD!

Här är ett klipp från den koreografin vi gjorde, jag i svart t-sh.





Blir lite skymd av en mörkhårig tjej, men ähsh... =)

Dans ikväll igen sen blir det inflyttnngs fest hos några kompisar!!

Ha en mysig lördags kväll!

Kommentarer
Postat av: emmi

Hej Jonna! Vad roligt att jag hittat din blogg!!Ser ut som om du har det bra i New York, blir så himla glad att du hittat dansen som du älskar så mycket!!! Dansa på!! KRAM

2009-11-14 @ 20:52:53
URL: http://emmismode.blogg.se/
Postat av: rillish

sveriges hopp i danssfären ! :D hoppas du får en underbar tid !



mvh riillleee

2009-11-15 @ 11:41:37
Postat av: Anonym

Vad duktig du är :)



Vilka är dina favorit affärer i NY? Och var brukar du handla dansskläder? (=

2009-11-15 @ 17:20:00
Postat av: Anonym

Heej Jonna!

Vill bara säga att det verkligen är skitkul att läsa allt som händer dig i det stora äpplet! Sjukt coolt med alla dessa koreografer. Du kommer klara dig galant i den branschen, så duktig som du är!

Stor kram /Christine

2009-11-17 @ 13:08:35
Postat av: Josefin

LOVELY!

Jag är fan avis på dig.

REJÄLT!

2009-11-19 @ 17:01:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0