Mycket nu....

hej allihopa! Äntligen har jag lite tid över för att skriva i bloggen=) wiiihooo har velat så länge o har så mkt att berätta men har inte haft tid plus att vårt internet i lgh inte funkar!! så just nu sitter jag o Jill på trappan utanför vår lgh o har vårt eget lilla internet cafe!hahha trådlöst internet i nästan hela new york(förutom vår lgh)





Mamma o Pappa var ju här på besök, jätte mysigt att träffa dem o visa runt dem i denna underbara stad!!
Det blev mkt sightseen som tines square, Empirestatebuilding, vackra central park, frihetsgudinnan, little Italy, China town mm.
Vi gick även på en musikal "in the hights" Såååå BRA! ny, modern musikal med mkt hiphop o salsa dans och rapp låtar!!! Får ni chansen någon gång så se den!
 Det var Halloween på Lördagen då vi åt på en väldigt god o rolig restaurang, då alla var utklädda!! Halloween är så sjukt stort här i USA, alla är utlädda till tusen! Vi skulle senare se på paraden som skulle vandra flera avenyer, det var ca 2miljoner människor ute på gatorna för att se denna häftiga parad så snacka om folkmassor!!!! Inget kul när man blir inträngd o inte kommer ut men det var bara att hålla lugnet.. Vi valde istället att se den på lite längre avstånd=) Kvällen avslutade jag med mina vänner utklädd till katt!MJAU..
Väldigt skojig kväll med bra musik o härligt gäng!!

Skulle kunna skriva så mkt om denna helg men jag låter bilderna beskriva istället eftersom jag inte så gärna vill sitta ute pa trappen själv vid denna tid!hahha
Söndag då mamma o pappa sorligt nog skulle åka hem, skulle jag även lämna loftstel för att flytta till Upper east side till mina två vänner Jill o Nko!! Ledsamt att säga hejdå till loftstel men jag visste ju att jag kommer hälsa på där ofta! Mamma o pappa hjälpte mig flytta( inte alltid man flyttar i New York! De fick då se hur jag bott dessa 5v o hur min nya lya ser ut!!

Haha jag o mamma utanför mitt nya hem!

På söndagen var det även new york maraton( som sprang på bedford av. där jag bott i williamsburg)MYCKET FOLK!


Älskar mitt Williamsburg, så lite trist att flytta men kul att komma in till Riktiga STOR stan Upper east side!!

Utsikt fr empire!!

Det var så underbart i Central park. Tror det var mycket pga att hösten är här då träden är i blandade färger röda, gula, oranga o gröna!! Dessutom sken solen!UNDERBART! Vi gick runt där länge o bara njöt!







Tack ma o pa för en händelserik o underbart rolig helg!!Hoppas ni hade lika kul som jag!

Måndagen efter jag flyttat blev det en tripp till IKEA! för att inhandla en säng till mig o annat smått o gott! såg nog ganska tungt o roligt ut när vi kom gåendes genom manhattan bärandes på en stor säng o madrass! haha

Nej nu är klockan mcket ska ju upp o dansa imorgon så måste vara pigg då.. men än har jag mkt att berätta så håll ut!! hahha SOV GOTT puss o kram

xoxo Upper east siders:)


Kommentarer
Postat av: Sanna

Som jag har längtat efter denna uppdatering Jonni=D Det är riktigt kul och se att du har det så bra.. Fortsätt så!=) Ha det super och var rädd om dig! Kramis!

2009-11-09 @ 17:00:45
Postat av: Alva

Hej! Börja läsa din blogg för ett tag sen, så kul med lite uppdatering :)

Men jag undrar en sak.. Jag vill också jättegärna åka till U.s.a, helst NY eller LA, och dansa.. Men pengarna är ju ett problem.. Så jag tänkte fråga om hur du fick ihop pengarna, om du har några tips och så?

Kram (=

2009-11-09 @ 21:36:44
Postat av: Maria

Så ballt med alla bilder och filmer du lägger upp,

avundsjuk blir man ju, men unnar dig verkligen detta!



Hoppas nya lägenheten är bra och att du trivs!

Take care! : )

2009-11-10 @ 12:01:39
Postat av: jonni

va söta ni är allihopa=) kul när någon kommenterar!

Alva, jag sökte två stipendium, sparbanken o handelsbanken(finns många olika man kan söka bara man ger det lite tid) sen är denna skolan csn berättigad. Jag tar bara bidraget men man kan även ta hela lånet o merkostnads lån.det är det många i skolan som har gjort o klarar sig på det!! Så det är bara att åka ut i världen o dansa!! lycka till!



puss på er med sannis o maria!!

2009-11-10 @ 20:33:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0