The best day so far!

Hej Hej Hallå!!

Idag var jag uppe i ottan för att prata med mina söta föräldrar och min fina Filip på skype(:
lite bättre täckningen här än vad den var i thailand får jag nog lov att påstå!! Väckte nog hela Loftstel!
Precis utanför där jag bor finns American Apperal(eller hur det nu stavas) NINA?(:
det är tydligen sales utanför varje söndag, så det blev en cool lila väska som jag kan ha till dansen för 6$ alltså
 42kr. Ganska bra köp!

Tog tunnelbanan till Upper East side för att träffa Jill och Nico (kankse mina nya room mates)för att titta på lägenheten, riktigt stor o fin!! Det är faktiskt riktigt lätt att hitta här i New York, och hittar man inte finns det många som vill visa dig vägen och jag har inte svårt för att fråga mig fram, det är lite av min specialitet;)
Det är faktiskt till och med två som kommit fram till mig och undrat efter vägen och vilken linje på tåg de ska ta, ska jag känna mig som en New Yorkare nu då eller??hahaha

Idag har vi haft sååå himla galet kul, har inte skrattat så mycket på länge! Känns som vi varit runt i hela New York och snurrat. Kanelbullens dag idag ju, så jill hade fått ett tips på ett fik där vi skulle käka kanelisar, men det fanns inga=( testade även på Svenska kyrkan, men de hade precis stängt, synd för oss, men det blev Tojtojtojtoj och lite annat fik på det istället. Vi har även bestämt att vi måste göra en lista på allt vi ska se och göra, för den är redan väldigt lång... Vi ska se typ ALLA musikaler, gå på någon TV-show, catwalk och nu den 14oktober vill vi se REGINA SPEKTOR!!!JA!
Vi sprang in om på m & m gigantiska affär med m & m överallt, jag skojar inte, Överallt!
Och jag säger bara Times sqare på kvällen är nog det häftigaste jag sett! har varit där dag tid men, det är en helt annan upplevelse när det är mörkt!! Visste knappt var jag skulle ha mina ögon, för jag såg bara blinkande ljus och stora skyltar och"planscher" vart jag än tittade! Nu känns det verkligen som jag är i New York!

påväg hem från dagens utflykt smet jag in på någon sorts av secondhand affär i williamsburg så mysigt men ganksa dyrt=/
Imorgon börjar skolan på riktigt kul kul kul! Sen hädan efter blir det dans för hela slanten!

KRAMAR!

Kommentarer
Postat av: filipsun

din specialitet är att ringa och fråga, inte fråga människor som du träffar=) låter super jonnsun blogg drottning nu!

2009-10-05 @ 21:25:22
Postat av: Josefin

Lets kick some ass Jonna.

Lycka nu till =)

2009-10-06 @ 01:19:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0