BDC.

Första "skoldagen" idag på BDC, så spännande! Vi var 45 st från olika länder som träffades 8.30 i en av danssalarna för ett frukostmöte! Det blev bagels, juice, kaffe o frukt samtidigt som vi alla satt tysta och  förväntansfulla och lyssnade på Bonnie, skolans director. Hon gick igenom alla viktiga regler och vad man får lov att ha på sig under danslektionerna.

Hon berättade om en regel hon haft sen hon flyttade hit för 11år sedan, att ALDRIG åka tunnelbana efter midnatt och hon hade fortfarande inte brutit den regeln! Hon sa:
"if its over midnight, take a cab and if you are thinking about the money, take a cab anyway!!!" hon var sjukt rolig även om nästan allt det hon gick igenom var väldigt viktiga saker.

Man får ju inte arbeta och tjäna pengar här i Usa med mitt VISUM men man får gärna gå på auditions till musikaler osv men man får INTE ta jobbet! Vissa av lärarna sa att det var jätte läskigt och strängt att gå på audition här i New York "if you can go on a audition here, you can do anything!"


"YOU ARE IN THE CAPITAL OF DANCE DUDES!"

Vi fick våra kort som man ska visa upp innan man tar en klass!Snart ska vi lägga upp Schemat, ska bli så skoj att sätta igång! Denna veckan har vi lite andra grejer på schemat men skulle egentligen tagit ett pass dans idag ändå men blev lite ont om tid eftersom vi var både på svenska konsulatet och svenska kyrkan och jag fixade en amerikansk mobil!!!
Så imorgon blir det självförsvarsklass och sen ska jag dansa men har inte bestämt om jag ska ta hiphop, ballet eller jazz?!?


Föresten, igår när jag laga lite pasta och hade ketchup på blev alla på loftstelet chockade. KETCHUP på pasta??? =)

KRAM PÅ ER ALLA- kul att läsa era kommentarer.
 


Kommentarer
Postat av: Frida

Hey dude!

Skönt att du kom fram väl efter starbucks och äpple =) Jag och Elin och pappa hade en superhelg med strålande väder!

Låter som du har det riktigt riktigt bra! Ta hand om dig och njut!

Kramar frida

2009-10-06 @ 20:45:17
Postat av: Louise, Lena och Kalle

Hej lilla Jonna! Va skönt att allt gick bra med resan och att du har kommit på plats.(Jag var jättenervös) Visst är New York en häftig stad! Lycka till med dansen. Sköt om dig och ha det riktgt bra! Kram Lena

2009-10-07 @ 15:48:13
Postat av: Matilda

Guuud vad kul och häftigt allt låter Jonna! Hoppas du tyckte om vår lilla present, och att du får nytta av det:)Så skoj att följa dig här. Ha det nu så jättebra, fast det vet jag att du har:) Puss på dig!

2009-10-08 @ 08:43:14
Postat av: Anonym

vad ni är söta allihopa! kul att få lite hälsningar här=)kram jonna

2009-10-09 @ 00:51:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0