DANS DANS .

Längesen sist jag skrev nu tycker jag=)

I tisdags hade vi den här självförsvars-klassen, vilket var riktigt kul!såg först en litenfilmsnutt och sen fick vi lära oss olika sätta att försvara oss om någon skulle hålla fast oss eller ta tag i våran arm! VI skulle stampa på deras fötter, armbåga dem i midjan och slunga huvudet bakåt o träffa deras=D Lektionen var helt galen!

Tog sen min första jazz lektion sen jag kom hit, började med (advanced-beginner) nybörjare-fortsättnig, o jag säger bara OJOJOJ vilken träningsvärk jag hade dagen efter!!! Håller fortfarande i, kunde knappt stiga ur sängen!haha... man märker verkligen vilken skillnad det är på nivåer. denna klassen är ungefär som den mest avancerade jazzen hemma, om inte svårare! " jump,jump..turn dubbelturn and ..." nää men det går väldigt fort alltihopa och man är helt slut efteråt, men riktigt kul!Man märker att man kommer att utvecklas. tog även en hiphop klass men läraren där är tydligen en väldigt populär koreograf så det var såååå mycket folk i salen så man knappt såg någonting=/ men jag o två andra svenskar kämpade på=)

Igår, alltså onsdag skulle vi ha en undervisning av en  lärare som heter Ginger Cox. Vi skulle öva inför auditionen som vi hade idag. vi fick nummer och blev uppställda på rader för "slide" (man skulle presentera sig själv och vilken dans som är ens stakraste och en rolig grej om sig själv) Ginger Cox är ganska stäng, när vi alla stod på våra rader, pekade hon på folk som hade för mycket kläder på sig. "take that off, that t-sh off and that baggypants"! hahaha det var så sjukt, så där stod vi alla och vissa blev tvungna att stå i sina toppar och underkläder! TUR att man redan var klädd i body o tights!!!

BALETT!! tog min första balett klass igår, har fasat för det lite eftersom alla nivåer verkar vara så mycket högre än vad man trott. men det gick hur bra som helst och det var faktiskt riktigt skoj=) tur, eftersom vi måste ta 2klasser balett i veckan!
Jag och Seraina tog tunnelbanan hem, letade upp ett tvättställe (eftersom loftstelets tvättmaskin är sönder) och gick sen hem för att bowla med gänget här på loftstel! Brooklyn bowl, häftigt ställe med live band! Men efter en runda gick vi hem för att få sömn inför audition!

AUDITION! Idag, torsdag gick vi upp kl6, åt, packade våra grejor och tog tåget in till manhattan för en liten audition på skolan! De ska dela in oss i olika nivåer i jazz, balett och hiphop.
Tighta kläder var det som gällde så man inte skulle bli utskälld(:
Framför spegeln satt ca10 personer som jurry. Vi gjorde våra diagonaler med jazzwalks, pirruetter mm sen var det dags att lära sig en hiphop koreografi! YES!!!

När vi var klara fick de som ville visa något extra. vissa sjöng, två dansade flamengo, en liten teatersnutt, locking och jag och en kille från tyskland steppa!!! Körde en snutt från min och Hannas koreografi(:det var kul eftersom det var väldigt längesen steppskorna var på mina fötter!!HANNISS, du borde vara här! 


Jag och Frida gick på en hiphop klass eftermiddags som var svår men super cool koreografi! En av Lady Gagas dansare var även där  tog klassen!!! hihi

Shane Sparks, en av domarna från So You Think You Can Dance ska hålla två klasser på BDC!! Så skrev upp mig på listan idag, eftersom den snart kommer vara full=) wiiii




Tanken var att jag skulle ta en stepp klass också idag men fick så ont i huvudet så jag sparar det!!
ikväll blir det bara lugnt, ska försöka stretsha mycket !=)
några av mina dans homies!(Rebecka, Sara, Jill o Seraina)

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Heeej Elmo :) ooh så bra du verkar ha det! Flitig med bloggen också, muy bien! keep it up o dansa på:)

2009-10-09 @ 15:30:10
Postat av: Mima

Jonnis! Vilket äventyr du är ute på, superkul att läsa. Du är ju värsta mästerbloggerskan nu ;) Ta hand om dej! Kram kram

2009-10-09 @ 16:05:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0