NEW YORK

ÄNTLIGEN framme i STORA New York!! Efter en lång dag på flyg och flygplatser fick jag tag i en yellow cab som körde mig till Loftstel i williamsburg som ligger i Broklyn som antagligen kommer vara mitt hem de kommande 3månaderna.
Jag delar rum med fem andra tjejer på ca 15-20kvadratm, så ni kan ju tänka er hur det ser ut här inne... 3vångingsängar och kläder, kläder och åter kläder över hela golvet!! hahhaa Sitter nu på rummet i min säng och undrar hur jag ska få plats med mina 2stoa väskor=) men det löser sig nog!

Var precis ute en sväng i kvarteret för att hitta en affär där jag kunde få tag i vatten ( för vattnet i kranen smakar så mycket klor) -fast det är väl en vanesak antar jag! Utan att ha en aning om vart jag skulle eller knappt var jag befann mig i mörkret kändes det ganska skoj att gå en sväng själv och upptäcka på egen hand!

Nej nu är jag så fruktansvärt trött klockan är snart 05.00 svensk tid men här är hon ju bara 23.00 så snart dags att lägga sig. I morgon ska jag försöka hitta till Dans skolan, "Broadway Dance Center" för att gå på ett möte kl 11, så får sticka i tid så jag inte blir sen första dagen! SPÄNNANDE!

SOV GOTT!


Kommentarer
Postat av: Erika

Hej Jonna!

Skönt att resan gick bra. Ska bli spännande att följa dig här.

Hoppas du får tre lärorika veckor.

Lycka till!

Kram Erika/BHT

2009-10-03 @ 09:59:53
Postat av: Claes

Hej Jonna!



Vi har just flyttat till Ystad och jag har min första dag på jobbet efter flytten. Vad är vår flytt mot din till NY. Vi är avundsjuka på dig, vi tyckte mycket om NY när vi var där och längtar tillbaka.



Lycka till och vi tänker och pratar om dig ofta.



Kramar Claes

2009-10-05 @ 10:23:29
Postat av: Louise

Hej Jonna!



Nu har jag oxo hittat din blogg. Skoj!

Som Claes sa har vi flyttat till Ystad nu. Väldigt roigt!

Din resa låter spännande, New York är såå otroligt häftigt!

Jag vill gärna själv göra någon sådan resa, det hade varit en upplevelse. Jag kan dock inte dansa men det får väl bli av en annan anledning.

Ha det superbra!



Många KRAMAR / Louise

2009-10-07 @ 20:35:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0