Upper west side.

Idag är det Lördag!!
I morse var jag ute i mina neighborhoods(:, Brooklyn och strosade runder. Väldigt härligt område, mer avslappnat och mysigt. kl 1 skulle vi träffa "klasskamraterna" utanför skolan på manhattan, så jag o Serena från Schweiz som jag delar rum med tog tunnelbanan dit och mötte andra danssugna tjejer o killar! Vi satte oss för att äta på en mexikansk restaurang o åt TACO=P Jätte skoj att få träffa alla och höra var de kommer från osv. vi är 45st i ISVP Student Program varav typ 10st är svenskar, men vi försöker prata engelska med varandra ändå, men det är svårt att inte falla tillbaka på svenska när det blir svårt!haha

Därefter var det en tjej (Megan) från england som bodde på Upper west side som tog oss till Magnolia cafe för att äta deras fantastiska cupcakes vilket tydligen är med mycket i "Sex and the city"!! SÅ GODA!
Vi var tillslut bara 6st kvar och gick hem till Megan för lite vin och cupcakes, hon bodde i värsta lyx lägenheten!! så fint, högt i tak och stor gammal vit brasa. Vi blev alla helt avundsjuka=)

Klockan blev 20.00 så jag och Serena tog tunnelbanan tbx till vårat Loftstel och har ätit lite pasta med tomatsås.muums!haha nu sitter vi bara o chillar och kollar på film.

I morgon kanske jag ska kolla på en lägenhet på upper east side, (precis som gossip girl)hihiih med två tjejer från skolan. men vi får se hur det blir, tror iallafall jag bor här första månaden och isåfall sen flyttar för jag trivs bra  här bara utrymme för kläder och väskor som är problemet.

Hoppas ni alla haft en bra Lördag kväll!!
PUSS & KRAM

xoxo Gossip girl... fniss


Kommentarer
Postat av: Per-Åke

Skoj att se "lite" av vida världen via din blogg.

Gun o jag följer dina förehavanden.

Ha det bra o njut.

/peråkw

2009-10-04 @ 16:39:05
Postat av: marie olsson

Hej Jonna!

Träffade dina söta föräldrar på fest igår Vi hade en jätterolig kväll hos Lisbeth o Peter i fiskestugan Vattenpass i morse på Saltan SKÖÖÖÖNT.Du verkar ha spännande dagar i ditt nya liv,njut av det.Hoppas att du kommer att trivas riktigt bra,det kommer att bli ett minne för livet,ska bli spännande att följa dig.Ha det jättebra(va rädd om dig) Kram Marie o dom andra i familjen

2009-10-04 @ 20:59:46
Postat av: Sara

Denna blogg lägger jag till bland mina favoriter gumman!!! puss

2009-10-04 @ 21:58:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0