Tack härliga New York City!


NYC






- en otroligt underbar tid!



Förra Måndagen, den 29 Mars tog min "resa" slut i häftiga New York. Då tog jag flyget från JFK för att åka hem till Sverige igen. Har bott i NY i sammanlagt 6månader, som har gått fruktansvärt fort! det är som man säger,
'Tiden går fort när man har kul'
& kul det är bara förnamnet!! Jag har verkligen gjort det jag älskar mest av allt, DANSA! sen att livet runt omkring har varit toppen är självklart ett stort plus:)

Jag kom till New Yorks Flygplats JFK den 1okt vid 22tiden helt själv och det ända jag visste var adressen till mitt hostel som skulle ligga någonstans i Williamsburg i Brooklyn. När jag tänker efter nu så förstår jag inte riktigt hur jag kunde vara så lugn med allting och att jag stod där sent på kvällen i mörkret själv och försökte haffa en taxi, men jag kände mig inte så ensam på något vis. Jag var förväntansfull och nyfiken på vad stan hade att erbjuda!

Jag har träffat så mycket nya härliga människor från hela världen som jag hoppas kunna hålla kontakten med även på längre håll:) Jag har verkligen känt mig som hemma i new york och alla människor är så trevliga! (ibland nästan lite övertrevliga)hehe

BDC, min skola har verkligen uppfyllt mina förväntningar och har även där lärt känna och knutit nya danskontakter som kan vara bra att ha i framtiden. Och jag känner verkligen att dessa månaderna har utvecklat mig både som dansare och som person. Nu är jag hemma igen och fortsätter så gott det går med dansen både på Studio Danza och hemma i vardagsrummet;) Ska se om det dyker upp lite bra och roliga workshops i sommar!!
Men GUUUUD vad jag saknar dansen där, att dansa varjedag. Kunna ha möjligheten att gå på klasser från kl 9 på morgonen till kl 23 på kvällen och ta det man gillar bäst! Det var livet!
Men någon gång måste det roliga ta slut och då är det bäst att sluta när man tycker det är på topp=D

Kommer sakna New York som stad, att alltid ha tusen möjligheter varjedag, ta en starbucks kaffe på vägen ner i tunnelbanan, gå på bio vilken tidpunkt som helst på dygnet, bara gå o strosa nere i de olika mysiga områdena i downtown Manhattan, alla de olika lärarna och deras roliga koreografier, såsom Murakami, Jamie, Jermaine kelly P, Hochis, Barker osv..listan blir lång.
Även om jag varit i staden ett halv år känner jag mig verkligen inte klar med New York, snarare tvärtom! Nu känner man ju till staden och vet ungefär i vilka områden man ska vara. Känner att jag har mycket kvar att göra och utforska i staden, men tur är väl det så man vill komma tillbaka någon gång i framtiden=D

& tack alla ni som läst och skrivit lite kommentarer på min blogg:)

Så jag säger inte "hejdå" till NY och mina nyfunna vänner, utan jag säger som jag lärt mig av de bästa strömstaborna(Nigu,Jiiiill & bellis)
"V SES"








min underbara skola



Bellis.Niguu.Jiiill.Jönnis de bästa roomisarna:)






till o med sakna tunnelbanan(dock inte trängsel på morgonen) hihi



BROADWAY






Dansarna gästar Queens


Piff & Puff



gänget från loftstel i Brooklyn



vackra Central Park




Brooklyn Bridge



Florida:)


Några av mina dansvänner


Disney World


Oscar.Niko.Alex(larsse).Bella.Emelie




 Musicvideo recording in Brooklyn







"I WILL BE BACK!"



Kommentarer
Postat av: Maria

Har varit sklitkul att följa dig Jonna, å vilka härliga bilder att avsluta bloggen med!

Tack för allt snäckan!

2010-04-20 @ 16:31:34
Postat av: Alicia

Låter som en helt underbar upplevelse! Och vilka fina bilder!

2010-06-27 @ 11:03:04
URL: http://blakelivelysstil.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0