Fullspäckad helg.

FREDAG:
Som jag skrev blev det mycket dans i fredags därefter åkte jag o Jill hem o bara slappa, satt med varsin dator i knät och mumsade på lite kex med ost:P mums.. så himla skönt att bara slappa.

LÖRDAG:
Tog en härlig lång morgonpromenad i central park. Solen sken och fullt med människor omkring i parken och man blev på så gott humör! Därefter åkte jag ner till Times square för att träffa Alex och Karin(deras nya roomie). Vi skulle se Anja persson åka Super G men vad visar dem ist?Jo Curling och backhoppning=( så ledsna o besvikna men blev dock en god brunch.
Sedan mötte vi Jill o Rebecka och tog oss ner till Chinatown för att få en massage, härligt tänkte jag men fick en tjej som sprang iväg hela tiden och ca 1h efter märkte jag hur öm jag var på ett ställe vid ryggraden, inte bra!gör fortf ont och idag är det tisdag=/
Sen var det dags för Preformance Project på skolan. Blev många bra och roliga framträden.





Is skulptur på times square.






Efter  en 2h härlig show gick vi ett gäng på 10pers till BBQ och tog en drink. De största drinkarna jag sett i mitt liv!!!hahah  Sen stack vi vidare ut på en klubb 49 Grove hette den och sen till en som hette Jullian el ngt liknande, vilken var hur cool som helst!

Emelie & Karin


Söndag:
Vaknade vid 10, ännu en otroligt vacker vår dag, dock lite kyligt. men kunde inte hjälpa att ta min vår jacka=)
Kl 3 gick jag på en suverän hiphop klass sen direkt hem till Nadia(som föresten ska vara med i mama mia musikalen i köpenhamn när hon kommer hem i sommar)wihoo
Iaf, jag o Jill gick till henne, fick en liten drink medans vi fixade oss för att gå på en känd jazzklubb (Birdland) för att se Miranda Sings, youtube kändis.checka in henne om ni inte sett henne förr. Nadia är värsta fanet av henne men jag o Jill hade aldrig hört talas om henne, så det var en liten chansning, men gud va kul det var!!=D

Därefter var det Sverige-Finland ishockey OS som vi kollade på på en sport bar. Riktigt kul, mitt på times square! o Sverige vann, så det gjorde ju kvällen mkt bättre!!!
Hoppas sverige spelar mot USA, då lär der bli stämning på stället!!


Karin.Emelie.Jill.Alex.Jag


AUDITION - LION KING MUSICAL

Ja, ni hörde rätt, jag var på min första audition här i New York.
Kaila, drog med mig dit, så nervös jag var! Jag menar tävla mot dansare som har varit med på broadway, ganska sjukt! Vi kom dit, skrev upp oss på en lista sen var det bara att vänta tills vi blev kallade. Vi lärde oss en jazz koreografi, sjukt svårt!!!! men man måste ju försöka!=) Jätte kul upplevelse, nu vet jag hur en riktig broadwayshow audition funkar!



Så här nervös var jag(: hihihiih men kul var det!

Fick även just reda på att Imorgon är det audition för michael jackssons nya musikal. Vi funderar starkt på att gå dit. nog mer min stil än det jag dansade idag(: Varför inte fortsätta nu när man väl börjat? hiih


Så då har man fyllt på energin med lite grillade mackor ska snart till skolan, tar 2 sena hiphop klasser ikv slutar 22.30, sen blir det hem o sova!!

Natti natti
PUSS


Kommentarer
Postat av: fam. witting

hej jonna

kul o läsa din blogg. ha de gott.



Ingrid o Ulf

2010-02-28 @ 06:59:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0