audition & Konserter

Förra veckan, hm.. var det onsdag möjligtvis? kommer knappt ihåg nu längre men iallafall! Jag o Kaila gick till en studio där de höll Audition för Michael Jacksson musikal turne som skulle turnera i USA, England och ngn annan stans. Var super nervös för man förstod vilken konkurrens det skulle vara!! Vi lämnade in vår dansresume och våra headshots och satte oss o vänta på att bli inkallade. Undertiden vi väntade trillade det in fler och fler dansare som jag kände igen från skolan, som är riktigt duktiga. Men man kan ju bara göra sitt bästa tänkte jag!=)

Vi blev inkallade 10tjejer i studion och skulle två och två freestyla inför jurryn i ca 30sek/1min. Vi var ca 210tjejer som tävlade om att få vara med och ca40 tjejer gick vidare till nästa omgång, varav jag var en av dem=D wiiihoo
jag väntade då till nästa omgång då vi fick lära oss en koreografi till en av hans låtar och sen visa upp den tre o tre, men sen var det roliga slut för mig tyvärr.. men OJ va KUL det var!!!!!



I fredags blev det dans på förmiddagen(eftersom BDC fick stänga på eftermiddagen pga snö)haha de överdriver ALLT här!! Men vi gick på Bio iaf, såg when in Rome & smet även sen in på Cop Out! riktigt lätta och roliga filmer!
Lördag åker vi några stycken upp till Siri på Brunch, mys mys och därefter en tur till Union Square med Karin o Alex. På Lördag kvällen Blev det utgång på ett riktigt häftigt ställe Amnesia! (se bilden)




Söndagen blev det två lektioner dans, Streetjazz och hiphop!!! bra bra=D Därefter blev det beställmat hemma hos Nadia(fr Färöarna), sen hem o sova!

Igår tog jag Balett med min Polska Hochmann, tufft som vanligt! sen hiphop och street jazz=)
Vi åkte sen hem för att fixa till oss lite för vi skulle ta oss till Brooklyn- Williamsburg för att försöka få biljetter till "shout out louds" Svenskt band! Det var sold out, men självklart fixa vi till oss billjetter ändå;) jag Kaila jill och karin åkte till Williamsburg, och jag kände mig sååå hemma!Mitt gammla hem på loftstel ju!åhh va mysigt det är där, inte alls samma som Manhattan. Mer avslappnat och härligt!
TUR vi fick tag på biljetter för det var riktigt riktigt bra!!!!

 

Idag, Tisdag har jag dansat Jazz med min underbara Jazzlärare Sheila Barker och flexebility för att sen ta oss ner till Soho och kolla på gratis konsert i AppleStore, Corinne Baliey Rae! Underbar sångröst.
Här i New York händer det minsann grejor varjedag, det är bara att ta reda på det(:



NU hemma , laga lite matlåda till imorgon.. På schemat imorgon står det dans med Mama Mia musikalen(: följt av två balett lektioner och därefter street jazz med den galna Murakami=) Sen ska vi se om vi får några rushtickets till ngn musikal. Hade varit så kul men vi får se!


Tack o hej leverpastej=P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0