Mama Mia & Mary Poppins!

Idag gick vi alla 3 upp samtidigt, jag Kaila & Jill för att ta closed class med en av dansarna från Musikalen Mama Mia! Gick till tunnelbanan och fick uppleva en riktig New York rush.. snabbtåget vi skulle ta var avstängt och det var endast ett tåg som skulle ta alla dessa människor till jobb och dyl. PANIK! alla trängdes och tryckte så vi tog oss så småningom ut därifrån och sprang som alla andra galningar och försökte knäppa till sig en taxi, näst intill omöjligt! men till sist fick vi en och kom precis i prick till lektionen.TUR!
För vilken rolig klass vi hade, Mama MIa, väldigt lätt koreografi men så himla mkt teater och bra energi!!!
Därefter sprang jag snabbt och drog på mig mina tights och body för Balett i 3timmar framåt stod på schemat!
Sen blev det mat och street jazz med Murakami=D



Jag och Jill tog oss sedan till times square för att se om det fanns några billiga biljetter till Mary Poppins, och visst fanns det!Studentbiljetter för 30dollar(210kr) Bra pris tyckte vi!



Jag säger bara herreguuuuuuuuuud vilken MUSIKAL!

MARY POPPINS
måste nog vara en av de bästa musikalerna jag sett i hela mitt liv!Det kan nog inte finnas en männsika som INTE kan gilla denna musikal!? Den hade allt, underbar sång, härlig dans, Stepp stepp(: och de mest otroliga kulisserna som gled hit och dit. Mary flög, sotaren gick upp och ner och steppade i taket och allt var bara en enda magisk show!!!! Jag har aldrig sett filmen tror jag men Min Farmor Läste ofta Mary Poppins boken för mig så därför har jag extra mycket velat se den:) och den var Bäst!




Jag och Jill kom just hem därifrån och är helt lyriska!Vi bara ler, sjunger och bara njuter av hela den här dagen(:
Imorgon blir det dans för hela slanten=) så mycket bra lektioner på torsdagar!!!
Det blir Jazz, hiphop, hiphop, streetjazz och popping!


KRAM PÅ ER ALLA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0