Trip till Orlando-Florida=)

Hemma igen efter 5otroligt härliga dagar med Sol och massa skoj=)
Vi åkte som sagt i lördags morse fr New York till Orlando i Florida, jag Jill Seraina och Kaila!!!
Första dagen blev det att strosa runt lite på Citywalk(typ gågatan) därefter gick vi in på Universialstudios för att kolla på paraden "Mardi Gras" och lyssnade även lite på akon som hade koncert!

 

Söndag var vi en heldag på Universal studios, träffa massa "hollywood kändisar" och åkte massa hemska karuseller!!!hihiih


sanfransisco

På kvällen hade vi biljetter till Blue Man Group såå himla roligt! Seraina blev uppdragen på scen och fick spela med dem i ca 15min... hur kul som helst=D

Måndag Gick vi upp tidigt o begav oss till Disney world. Mysigt att gå där och känna sig som ett barn igen!hahahha
det blev många karuseller även här och vädret var så fint, ca 25-27grader så vi bara gick o njöt! Tänk att det kan var så stor skillnad fr New York till Orlando(2,5h flygresa).

Tisdag tog vi bilen en timme bort till stranden Cocoa beach, bred o fin strand, men jag säger bara YSTADBEACHEN=P Tyvärr var det molningt just denna dagen men ändå varmt. Vi hyrde en surfbräda och varsin våtdräkt och slängde oss ut i vågorna(: Gick inte så bra men kul hade vi!!! Tills Seraina vänder sig om och tittar med skräck i sina ögon på mig och skriker:SHARK SHARK!!!! jag hinner snabbt vända mig om o ser en svart fena ca 2meter bakom mig. Jag lämnade surfbrädan och vi alla börjar "springa" in mot land, vilket är super svårt i vatten upp till armhålorna.. när vi hade vatten till knäna ramlade vi alla men kom sen upp på land och pustade ut! Vi var verkligen LIVRÄDDA! och uppe på land skrek folk "shark attac!" Vi såg sen en surflärare med sina två elever men de gick inte ur vattnet utan han bara stod och pekade på den, tillslut kom en av tjejerna upp och vi frågade vad det var, DELFINER!!!! hahhahahhaha som vi skrattade=D men måste varit en speciell sorts delfin eftersom fenan var så pass svart! Jag hämtade surfbrädan men sen stannade vi på land, och var fortfarande lite skärrade efter vår "haj attack"!!!!






Kaila, Tim(Kailas vän)Jag o Siri

Onsdag, skulle vi ta flyget hem till NY igen men innan dess blev det några timmar vid polen o den konstgjorda stranden vid hotellet(:SKÖNT MED SOL!

 



UNDERBARA DAGAR I FLORIDA!!! & NU TBX I DET STORA ÄPPLET FÖR SISTA DANS STEGEN=D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0